Ha már nehezen bírod a hőséget, és szeretnéd lehűteni magad, akkor érdemes kipróbálnod ezt a légzést. A Sítali pranajama hűtő légzés nemcsak a testet, hanem az elmét is hűti így rendszeres gyakorlása segít megőrizni nyugalmunkat stresszes helyzetekben is. A szanszkrit nyelvben a Sitali jelentése hűtés, de kifejezi a nyugodtságot, szenvtelenséget is.

Hogyan végezd?

  1. Helyezkedj kényelmes ülőhelyzetbe. A gerinced legyen éber, a vállak, karok, csípők lazák. Próbáld ellazítani az egész tested. Lélegezz nyugodtan.
  2. Hunyd le a szemed, és a nyelvedet told ki amennyire tudod, kétoldalt pöndörítsd fel, mintha vályút formáznál. (Ha ez nem sikerül, akkor csak dugd ki a nyelved és az ajkaddal csinálj úgy, mintha O hangot ejtenél ki.)
  3. Lélegezz be hosszan a szádon keresztül és engedd, hogy a levegő végig simítsa a nyelved, amivel kellemes hűvösség jelenik meg a szádban. Figyeld az érzetek alakulását.
  4. A belégzés végén húzd vissza a nyelved, csukd be a szád és lélegezz ki jólesően az orrodon keresztül. Ez volt egy kör.
  5. Végezz 4-7 kört. Próbáld fokozatosan növelni a belégzések hosszát, anélkül, hogy túlerőltetnéd magad.

Jótékony hatások:

  • Segít hűteni, ellazítani a testet, valamint az idegeket
  • Csökkenti a vérnyomást
  • Tisztítja a vért, fiatalító hatású
  • Nyugtatja az elmét, oldja a stresszt
  • Csökkenti a szorongást, a félelmet és a depressziót

Mikor nem érdemes végezni?

  • Alacsony vérnyomás esetén
  • Asztma, nátha, megfázás
  • Általában a téli hónapokban

Jó gyakorlást!


Ez is érdekelhet

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük